ציוד שכל מטפס חייב שיהיה לו

טיפוס ספורטיבי

טיפוס הרים הוא תחביב מרתק ומאתגר, שדורש מאמצים רבים ומעניק חוויות שלא תכירו בשום דרך אחרת. הוא מתאים גם למתחילים חסרי ידע (גלישה בסנפלינג) וגם למי שמעוניים להגיע לרמות גבוהות של טיפוס אלפיני וספורטיבי על הרים אשר מתנשאים לגבהים של אלפי מטרים, בארץ ובחו"ל. משימות טיפוס קלות אמנם אינן דורשות ניסיון מוקדם ומתבצעות אך ורק בהשגחה צמודה של מדריכים, אבל עם הזמן יתכן שתרצו ללהירשם לקורסים כמו קורס הובלה ספורטיבי ולטפס גם ללא השגחה. בכל מקרה תמיד תצטרכו ציוד מקצועי, מאחר שמדובר בתוואי שטח קשה, ולא ברחוב או כביש שאתם רגילים לעבור מדי יום. תמיד מומלץ לרכוש ציוד מקצועי אך ורק מחברות אמינות ומוכרות בשוק, ולא להתפתות לעיסקאות מפוקפקות עם מי שמציע ציוד זול.

ציוד בסיסי למטפסי הרים

כל מטפס הרים חייב בראש ובראשונה חבלי טיפוס ונעלי טיפוס. הנעליים קריטיות במיוחד בגלל תנאי השטח הקשים, הסלעים החלקלקים, הצוקים וקירות הטיפוס. רמת האיכות שלהם משתנה לפי הקושי שבמשימה וברור שטיפוס על קיר מלאכותי קל מאשר טיפוס על הר גבוה. ישנן חברות המתמחות בנעלי טיפוס וכדאי לקנות רק מהן. מידת הלחץ בנעליים חשובה בגלל שלפעמים מתעורר צורך בגרביים עבות במיוחד לבידוד טרמי. הנעליים קריטיות במיוחד במידת הדחיפה של הרגל ועד כמה הן גמישות בתנאים קשים. ציוד בסיסי אחר כולל פרוסיקים (לולאות לחבלי עזר), קסדות רצועות, פאוץ' מגנזיום ועוד.

טיפוס ספורטיבי מול סנפלינג

סנפלינג נחשב לצורה הקלה של הטיפוס מאחר שהוא כולל גלישה על חבל בירידה, ממצוק כלפי מטה, באמצעות ישיבת המטפס ברתמה המחוברת בטבעת. בטיפוס ספורטיבי נדרש ציוד יותר מתקדם והוא כולל חבל דינמי, תיק חבל ורנרים (שתי טבעות המחוברות ברצועה). אם תרצו להתקדם ולהרחיב את הידע בטיפוס, תצטרכו ציוד נוסף וגם לרכוש ציוד ברמה גבוהה במיוחד כדי להתמחות בטיפוס ספורטיבי וטיפוס אלפיני (על משטחי קרח או שלג). הקפדה על רכישת ציוד תקני הינה הכרחית מאחר שמדובר על משימות שיש בהן סיכון רב וסטייה קטנה מהמסלול עלולה להסתיים באסון. 

דיסקרטיות כללי צימרים ונופש
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
חדרים לפי שעה ברמת גן – פינוק מרענן ליד הבית
אם אתם גרים ברמת גן או באזור המרכז, אתם בוודאי יודעים כמה חשוב שיהיה לכם מקום קבוע או זמני שבו תוכלו...
קרא עוד »
אוק 17, 2018
מהם חדרים לפי שעה
אנחנו מכירים הרבה מאוד סוגים של לינה עבור תיירים, הן מקומיים והן זרים. אחד הסוגים הפופולאריים ביותר...
קרא עוד »
אוג 06, 2019
כל מה שרצית לדעת על וגיניזמוס ולא העזת לשאול
הפנטזיה הרומנטית על יחסי מין, מימוש אהבה וחוויה מושלמת נגדעת עבור נשים מסוימות הסובלות מוגיניזמוס....
קרא עוד »
מרץ 04, 2021