התמכרות למין – למה זה בעייתי?

התמכרות למין

עבור לא מעט אנשים שאינם מבינים את המשמעות של התמכרות, הרעיון של התמכרות למין לא נשמע כל כך גרוע. אך אחרי שמבינים את הבעייתיות שבדבר, את הקשיים איתם מתמודדים אנשים שמכורים לכך, ובעיקר את ההשפעות של ההתמכרות על חייהם ועל הסביבה שלהם, אפשר להבין עד כמה מדובר במצב בעייתי ולא פשוט.

התמכרות זה מצב בו אנחנו נדרשים לספק איזה צורך בכל מצב, בכל תנאי, מבלי לחשוב על ההשלכות, על המחיר שאנחנו נשלם. התמכרות זה מצב בו אנחנו משנים את כל ההתנהגות שלנו, את כל מה שאנחנו חווים ומרגישים בשביל לקבל את מה שאנחנו מכורים אליו. אנחנו יכולים להיות מכורים למגוון דברים, וזה לא משנה אם נהיה מכורים למין, אלכוהול, סמים או כל דבר אחר, ההתנהגות שלנו תהיה דומה והיא תגרום נזק לנו ולסביבה.

כשמדברים על התמכרות למין הכוונה היא, שאף פעם אין שובע, תמיד רוצים בכך, ומוכנים לעשות הכל בשביל זה. בין אם זה אומר לשלם על זה כסף או בדברים אחרים, בין אם זה אומר שמוכנים לוותר על עקרונות, להשפיל את עצמנו ולעיתים אפילו להתנהג באלימות בשביל להשיג את זה. צריך לומר, אין כאן בהכרח הנאה מהמעשה עצמו כמו מהאפשרות להשיג אותו. הרבה פעמים הגוף צריך את זה, למרות שלא מרגישים את תחושת הסיפוק שחווים, כשעושים את זה מתוך אהבה עם בן או בת זוג.

כיצד מתמודדים עם התמכרות

ההתמודדות מתבצעת בעזרת אנשי מקצוע, מטפלים שיודעים לבודד את הסיבות מדוע מרגישים תחושה של חובה, מדוע מרגישים את תחושת ההתמכרות וכיצד אפשר לטפל בה. לומדים כיצד להתייחס למין כדבר מכובד, כדבר שאיננו שולט בגוף ולא בנו, אלא אנחנו יכולים לשלוט בו וברצון שלנו להשיג אותו.

> הכירו את הפתרון לאין אונות

דיסקרטיות כללי צימרים ונופש
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
ייעוץ זוגי בראשון לציון
ייעוץ זוגי או טיפול זוגי הוא כלי נהדר לבני זוג החווים קשיים ואתגרים שונים במערכת הזוגית שלהם ומחפשים...
קרא עוד »
אפר 03, 2022
באילו מקרים כדאי להשתמש בשירותי מיניבוסים?
יש מקרים רבים ומגוונים שבהם אפשר למצוא תועלת למטרת שימוש בשירותי מיניבוסים, וביניהם הסעה לטיולים,...
קרא עוד »
מרץ 10, 2020
כל מה שרצית לדעת על וגיניזמוס ולא העזת לשאול
הפנטזיה הרומנטית על יחסי מין, מימוש אהבה וחוויה מושלמת נגדעת עבור נשים מסוימות הסובלות מוגיניזמוס....
קרא עוד »
מרץ 04, 2021